یزدفردا :مهند س  عباس امیری  معاون اداری مالی شهرداری یزد شد

مهندس  عباس امیری  مردی  است که  نامش با کار و تلاش عجین شده و در هرکجا  که  قرار گرفته ،عامل موثری در ایجاد  روحیه کار و تلاش در بین همکارانش بوده است .

معمولا مردان کار استان  کمتر فرصت  حضور در رسانه ها و معرفی خود را پیدا کرده اند  و امیری  نیز از آن جمله این

افراد است .

 کمتر شهروندی در اردکان و یزد است که با شهرداری سروکار داشته و با نام و امضای او روبرو نشده باشد .

حضور امیری دریزد و در کسوت معاونت خدمات شهری شهرداری یزد  بر می گردد به سالهای  طلائی حضور مهندی فرشی در شهرداری  یزد که از آن جهت طلایی  دانسته می شود که شهرداری  با تغییر نگرش  فعالیتی خود در سطح شهر  و گسترش توجه به محلات باعث شد تا مردم  شهرداری را خدمتگزار خود دانسته  و  در یک تعامل سازنده با شهرداری  چهره شهر و محلات  تغییرات گسترده ای پیدا نماید .

امیری در کسوت معاونت شهردار فرشی و همکام با او  کلیه خدمات ارائه شده شهرداری به شهروندان را آنگونه اداره نمود  که در اکثر میادین و جلو شهرداری یزد محل نصب پارچه نوشته های شهروندان یزدی در تشکر از مجموعه پرتلاش شهرداری بود و دیگر هیچ رفتگری در هیچ محله ای از یزد با برخورد نا منا سب شهروندان روبرو نشد و شهروندان به نوعی خود را همکار و همراه شهرداری می دانستند و نمود رضایت مردم شهریزد در انتخابات دور اول شورا ی  شهر یزد خود نمائی کرد و مهندس فرشی با بیش از هفتاد  هزار رای شهروندان به شورای شهر راه یافت تا  قدرشناسی مردم شهر دارالعباده را به رخ کشد .

عباس امیری که قبل از انتقال به شهرداری یزد  ،ردای شهرداری اردکان را به تن داشت ،مجبور شد با برکناری مهندس فرشی توسط استاندار وقت مهندس سفیدبه دلیل عدم تمکین وی از  مجموعه استانداری  به عنوان سرپرست شهرداری یزد انجام وظیفه نماید و با معرفی خورشیدنام  به عنوان شهردار    در پست معاونت مالی اداری شهرداری مشغو ل  به کارشد و مهندس شرافت  که تا آن روز مدیر عامل سارمان پارک ها و فضای سبز بود جانشین او شد .

با اارتقاء مهندس خورشیدنام  و انتصابش در پست معاونت عمرانی استانداری یزد و معرفی سید حسین اعلائی  به عنوان آخرین شهردار منتصب استاندار قائم مقام  شوراهای شهر تشکیل نشده  و ارتقاء محمد حسین نخلبند از آموزش و پرورش تفت  به شهرداری یزد و استقرار وی در پست معاونت مالی اداری شهرداری یزد ،عباس امیری نیز با درخواست  سازمان آب و فاضلاب  استان  به آنجا منتقل و در راه اندازی امور مشترکین تازه تاسیس این سازمان نقش سازنده و فعال خود را ایفاءنموده و در کسوت معاونت این سازمان فعال شد .

با برگزاری اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا و استقرار این سازمان مردم نهاد و انتخاب مهندس شرافت به عنوان اولین شهردار منتخب  شورای اسلامی شهریزد  و با درخواست وی  عباس امیری که  با بازنشسته شدن  پورفلاح  ریس شزکت آب وفاضلاب، از گزینه های  مطرح برای این پست بود دعوت همکار  خود را لبیک گفته و با  انتقال به شهرداری یزد در پست معاونت مالی اداری شهرداری مشغول به کارشد .

عباس امیری که همیشه خود را در اختیار  مجموعه کاری خود می دانست  پس از مدتی مجددا  در پست معاونت خدمات شهری شهرداری  فعالیت خود را آغاز نمود .

با برگزاری انتخابات شورای دوم شهریزد  و انتخاب مهندس آرامون  به عنوان شهردار یزد  مهندس امیری نیز توسط شورای اسلامی شهر اردکان به عنوان شهردار انتخاب  و فعالیت خود را در شهر زادگاهش آغاز نمود.

امیری در شهرداری اردکان باعث ایجاد تحولات مثبتی شده و بارها توسط  ارزشیابان استان به عنوان شهردار نمونه معرفی شد .

امیری هرچند که شهردار شهر اردکان بود اما  رابطه خود را با شهرداری یزد را حفظ نموده و پرسنل شهرداری یزد او را همچنان همکار خود می دانستند و او نیز ارتباط  عاطفی خود با همکارانش را  حفظ نموده تا با درخواست خود به شهرداری یزد بازگشت و در پست معاونت خدمات شهری   همکاری خود با شهردار میروکیلی را ادامه دهد .

به هر حال  امیری   با ابلاغ شهرداریزد  به عنوان معاون مالی اداری شهرداری  یزد  منصوب و مشغول به کار شد تا  جان دوباره ای به  مجموعه اداری مالی شهرداری یزد  داده و با استفاده از تجربیات  وروحیات مثبت خود  و اعتماد همکاران مجموعه مالی اداری شهرداری یزد  به وی  ،تلاش خود را در حمایت از پرسنل و پروژه های عمرانی شهر  بنماید .

قطعا حضور فردی چون امیری در پست کلیدی و تاثیر گذار اداری مالی شهرداری یزد   باعث تغییرات جدی در روند اداره این معاونت بوجود خواهد آور د و باعث روانتر شدن حمایت این معاونت از  کارهای اجرائی و همچنین پرسنل زحمتکش این ارگان مردمی خواهد شد .

گفتنی است :جوکار  معاونت سابق اداری مالی شهرداری در زمان مهندس آرامون در شهرداری عهده دار این پست شد  و با آمدن مهندس شایق  به راه آهن منتقل شده بود و برای بار دوم توانایی خود را محک می زد  ومهندس سید حسین حیدری مدیر عامل  سازمان آتش  نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری  که از افراد با سابقه شهرداری یزد به شمار می رود  به عنوان معاونت خدمات شهری شهرداری یزد منصوب  و مشغول به کار شد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا